zondag 10 juni 2007

Platenhoezen

Vroeger kocht ik alleen maar platen vanwege de muziek die er op stond. De hoezen waren meestal bijzaak, dus het was alleen maar mooi meegenomen als die een beetje fraai waren.

Tegenwoordig let ik juist vaker op de hoes dan op de inhoud. Mijn eigen theorie luidt: hoe fraaier de platenhoes, hoe ellendiger de muziek. Aangezien het mij alleen maar om de hoes gaat ben ik meestal al blij als er überhaupt een plaat in zit. Meestal zit die vol krassen of is helemaal kromgetrokken maar dat doet aan de vreugde van het vinden van een mooie platenhoes niks af. Eén van mijn vele nog lopende projekten is om de 100 mooiste hoezen uit mijn platenkast te verwerken in een boekwerkje met de veelzeggende titel ‘100 hoezen’. Of het er ooit van gaat komen durf ik niet te zeggen; mijn hele computer staat vol met onafgemaakte projekten.

De allermooiste hoezen uit mijn platenkast zijn die uit de serie ‘Johnny Hoes’ presenteert. Op iedere foto staan dezelfde fotomodellen, steeds in een andere setting of pose. Bij het bekijken ervan krijg je de indruk dat Johnny zelf in een busje de omgeving van Weert (waar de platenstudio’s zich bevonden) is afgereden om op allerlei verschillende lokaties wat foto’s te schieten. Ik verdenk hem er zelfs van zijn eigen familieleden of vrienden te hebben ingezet om de kosten zo laag mogelijk te kunnen houden.

De muziek op de elpees is van het ergste soort. De meeste platen bevatten medleys van carnavalshits of foute schlagers met schuine teksten. Tussen de nummers door laat hij af en toe iemand wat moppen tappen. Niet bepaald iets waar ik enthousiast van word maar de hoezen maken het meer dan goed. Mochten er nog mensen zijn die hun Johnny Hoes elpees bij het grof vuil willen zetten, dan mogen ze mij altijd bellen. Ik kom de hoezen graag ophalen!

maak_t_gezellig.jpg

een_gezellig_avondje_1.jpgeen_gezellig_avondje_2lr.jpgwe_drinken_tot_we_zinken.jpgwe_hebben_dorst.jpg

Geen opmerkingen: